Naše třídy
Fungují u nás dvě třídy, Myšky a Koťátka. V obou třídách se snažíme využívat základních principů podle programu Začít spolu.
Jak fungujeme
Kolik nás je?
Maximálně 25 v každé třídě.
Kolik nám je let?
Zpravidla od 3 do 6 let.
Jaké máme nadstandardní aktivity během dopoledne?
Obě třídy každý týden vyráží na tzv. lesní výpravy do přírody. Děti mají s sebou připravené batůžky s pitím, podsedáčky a vhodné outdoorové oblečení. My jim přibalíme s sebou svačinku a hned z rána se vydáváme na průzkumy. Vracíme se až v poledne na dobrý oběd.
V teplejších měsících i v jiných dnech přesouváme co nejvíce aktivit na čerstvý vzduch.
Každý měsíc máme keramickou dílnu - učíme se pracovat s keramickou hlínou různými technikami.
Předškoláci jezdí na plavecký výcvik do dobřichovického bazénu. Učí se zejména obratnosti ve vodě.
Kromě logopedické depistáže od školního roku 2023/ 24 nabízíme rodičům a především dětem logopedický kroužek pod vedením Bc. Idy Maškové.
Jak fungujeme?
V naší mateřské škole pomalu budujeme třídy, ve kterých budeme schopni naplno fungovat podle programu Začít spolu, anglicky Step by Step. Základní filosofii programu užíváme ale už teď. V rámci programu poznáváme, jak být zodpovědní za vlastní práci i její výsledek, učíme se hodnotit sami sebe a hledat vlastní cesty k objevování.
Společně zjišťujeme, co komu z nás jde nejlíp, co nás baví a v čem se můžeme ještě zlepšit.
Program Začít spolu funguje ve více než 30ti zemích po celém světě. V ČR je do něj od roku 1994 zapojeno více než 150 mateřských škol.
Prostředí třídy Začít Spolu je prostředím podnětným, děti se učí především zodpovědnosti při používání vlastních postupů během práce i za její výsledek a učí se svou činnost následně zhodnotit.
Velmi důležitá je spolupráce učitel - dítě - rodič.
Děti během dne pracují samostatně nebo ve skupinách v tzv. centrech aktivit, kterých je ve třídě celkem 11. Centra vedou děti ke vzájemné spolupráci, nabízejí jim zvolit si úkol dle individuálních potřeb každého z nich. Názvy center aktivit odpovídají aktivitám, které každý den pro děti v centrech připravuje paní učitelka.
Během dne probíhá i řada dalších činností, kdy si společně zpíváme, povídáme v komunitním kruhu, cvičíme dětskou jógu, procvičujeme grafomotoriku pomocí rytmických cvičení a hlavně reagujeme na aktuální dění kolem nás a potřeby dětí.
Centra aktivit
Ve třídách budujeme tzv. centra aktivit, kterých je celkem 11. Tam si můžeme společně hrát a učit se přesně podle toho, jak kdo z nás potřebuje. Respektujeme, že každý z nás je jiný a preferuje jiné činnosti.
Máte dítě ve školkovém věku a zaujalo vás, jak to u nás funguje?
Zapište ho k nám!
Jak vypadá den u Myšek
6.30 – 8.15 | Scházení dětí. |
6.30 – 8.45 | Ranní (volné) činnosti. |
8.00 – 8:30 | Přesnídávka. |
8.30 – 9.00 | Komunitní kruh a pohybové činnosti. |
9.00 – 9.30 | Řízená činnost - práce v centrech aktivit, hodnotící kruh. |
10.30 – 11.30 | Pobyt venku. |
11.45– 12.30 | Oběd. |
12.15 – 12.45 Koťátka 12.30 - 13.00 | Vyzvedávání dětí po obědě, příprava na odpočinek, hygiena. |
13.00 – 14.30 | Odpočinek, klidové činnosti, individuální práce s předškoláky. |
14.00 – 15.00 | Průběžná svačinka. |
15.00 – 17.00 | Odpolední činnosti v centrech aktivit (volná hra), pobyt na zahradě MŠ, vyzvedávání dětí. |
Jak vypadá den u Koťátek
6.30 – 8.15 | Příchod dětí, ranní činnosti. |
7.30 – 8.30 | Průběžná přesnídávka. |
8.30 – 9.00 | Komunitní kruh, společné pozdravení. |
9.00-9.30 | Řízená činnost – práce v centrech aktivit. |
9.30-9.45 | Příprava na odchod ven. |
9.45 – 11.45 | Pobyt venku. |
11.55 – 12.15 | Oběd. |
12.15 – 12.45 | Vyzvedávání dětí po obědě, příprava na odpočinek. |
12.45– 14.15 | Klidový režim, relaxace, klidové činnosti s dětmi. |
14.00 – 15.00 | Průběžná svačinka. |
15.00 – 17.00 | Odpolední činnosti v centrech aktivit (volná hra), pobyt na zahradě MŠ, vyzvedávání dětí. |