Naše třídy
Fungují u nás dvě třídy, Myšky a Koťátka. Obě třídy využívají základních principů podle programu Začít spolu, ale liší se denním harmonogramem, aby se děti mohly pohodlně vystřídat u všech aktivit a nevznikaly tlačenice.
Jak fungujeme
Kolik nás je?
Kolem pětadvaceti v každé třídě.
Kolik nám je let?
Zpravidla od tří do sedmi.
Jaké máme nadstandardní aktivity během dopoledne?
Obě třídy každý týden vyráží na tzv. lesní výpravy do přírody. Děti mají s sebou připravené batůžky s pitím, podsedáčky a vhodné outdoorové oblečení. My jim přibalíme s sebou svačinku a hned z rána se vydáváme na průzkumy. Vracíme se až v poledne na dobrý oběd. V teplejších měsících i v jiných dnech přesouváme co nejvíce aktivit na čerstvý vzduch.
Každý měsíc máme keramickou dílnu s paní keramičkou Janou Perneckou- učíme se pracovat s keramickou hlínou různými technikami.
Předškoláci jezdí každé pondělí na plavecký výcvik do dobřichovického bazénu. Učí se zejména obratnosti ve vodě.
Jak fungujeme?
V naší mateřské škole pomalu budujeme třídy, ve kterých budeme schopni naplno fungovat podle programu Začít spolu, anglicky Step by Step. Základní filosofii programu užíváme ale už teď. V rámci programu poznáváme, jak být zodpovědní za vlastní práci i její výsledek, učíme se hodnotit sami sebe a hledat vlastní cesty k objevování.
Společně zjišťujeme, co komu z nás jde nejlíp, co nás baví a v čem se můžeme ještě zlepšit.
Program Začít spolu funguje ve více než 30ti zemích po celém světě. V ČR je do něj od roku 1994 zapojeno více než 150 mateřských škol.
Prostředí třídy Začít Spolu je prostředím podnětným, děti se učí především zodpovědnosti při používání vlastních postupů během práce i za její výsledek a učí se svou činnost následně zhodnotit.
Velmi důležitá je spolupráce učitel - dítě - rodič.
Děti během dne pracují samostatně nebo ve skupinách v tzv. centrech aktivit, kterých je ve třídě celkem 11. Centra vedou děti ke vzájemné spolupráci, nabízejí jim zvolit si úkol dle individuálních potřeb každého z nich. Názvy center aktivit odpovídají aktivitám, které každý den pro děti v centrech připravuje paní učitelka.
Během dne probíhá i řada dalších činností, kdy si společně zpíváme, povídáme v komunitním kruhu, cvičíme dětskou jógu, procvičujeme grafomotoriku pomocí rytmických cvičení a hlavně reagujeme na aktuální dění kolem nás a potřeby dětí.
Centra aktivit
Ve třídách budujeme tzv. centra aktivit, kterých je celkem 11. Tam si můžeme společně hrát a učit se přesně podle toho, jak kdo z nás potřebuje. Respektujeme, že každý z nás je jiný a preferuje jiné činnosti.

Ateliér
Výtvarná činnost

Dílna
Práce s ponkem a nářadím

Pokusy
a objevy
Zkoumání a bádání

Knihy a písmena
Předčtenářská gramotnost

Stolní hry
Veškeré stolní hry a práce
s drobným materiálem

Auta a kostky
Činnosti pro stavění z kostek a hry s auty

Dramatika
Děti si hrají “na něco/někoho”

Domácnost
Vlastní příprava jídla, zalévání květin, úklid či vyšívání

Pohyb a relaxace
Cvičení a relaxační činnosti

Voda a písek
Práce s opravdovým pískem a vodou

Hudba
Hra na orffovy hudební nástroje, piano a zpěv
Máte dítě ve školkovém věku a zaujalo vás, jak to u nás funguje?
Zapište ho k nám!
Jak vypadá den u Myšek
6.30 – 8.00 | Příchod dětí, ranní úkol s rodiči |
8.00 – 8.30 | Ranní (volné) činnosti v centrech aktivit |
8.30 – 8.50 | Komunitní kruh a cvičení |
9.00 – 9.15 | Svačina |
9.15 – 9.45 | Řízená činnost v centrech aktivit (hlavní vzdělávací program) |
10.00 – 12.00 | Pobyt venku |
12.15 – 12.40 | Oběd |
12.40 – 13.00 | Vyzvedávání dětí po obědě, příprava na odpočinek |
13.00 – 14.30 | Klidový režim, individuální činnosti s dětmi |
14.45 – 15.00 | Svačina |
15.00 – 17.00 | Odpolední činnosti v centrech aktivit (volná hra), pobyt na zahradě MŠ |
Jak vypadá den u Koťátek
6.30 – 8.00 | Příchod dětí, ranní úkol s rodiči |
8.00 – 8.30 | Ranní (volné) činnosti v centrech aktivit |
8.30 – 8.50 | Komunitní kruh a cvičení |
9.00 – 9.15 | Svačina |
9.15 – 9.45 | Řízená činnost v centrech aktivit (hlavní vzdělávací program) |
10.00 – 12.00 | Pobyt venku |
12.15 – 12.40 | Oběd |
12.40 – 13.00 | Vyzvedávání dětí po obědě, příprava na odpočinek |
13.00 – 14.30 | Klidový režim, individuální činnosti s dětmi |
14.45 – 15.00 | Svačina |
15.00 – 17.00 | Odpolední činnosti v centrech aktivit (volná hra), pobyt na zahradě MŠ |